keskiviikko 13. marraskuuta 2013

Tuhat ja sata




Täällä kotoilua, toipilaan seurana.
Tällaisena päivänä tulee aloitettua tuhat ja sata asiaa
ja lopulta alkuperäinen kaaos on levinnyt törkeästi lisää,
eikä mitään järkevää valmista ole kuitenkaan syntynyt.
Lisää pinoja ja kasoja, niitä kyllä on ilmaantunut!
Huoh. HUOH.
Olen puhtaiden pyykkien, aloitettujen ja purkua 
odottavien käsitöiden, keskeneräisten esseiden ja 
sen perussekamelskan pahassa loukussa.
No, onneksi pyykit ovat kuitenkin puhtaita eikä likaisia.
Ja kaikesta huolimatta uunissa tuoksuu jo perunajauhokakku.
Yhden koulutehtävänkin sain menemään kun oikein pinnistin.


Olen vähän miettinyt joulukortteja. Että millaisia tänä vuonna.
Toipilas sen sijaan on kyhännyt niitä jo 20 kpl.

 



6 kommenttia:

  1. Tuhat ja sata keskeneräistä asiaa minullakin. Ja vielä ne joulukortitkin pitäis vai josko sitä tänä vuonna menis ostokorteilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiirusta pukkaa...Mä olen laittanut valokuvakortteja viime vuosina, tykkään niistä niin. Nyt kyllä mietin vaihtoehtona kortitonta joulua...saas nyt nähdä.

      Poista
  2. Samassa loukussa täällä ollaan :)
    Eikä uunissa edes ole kakkua, pitäisiköhän huomenna korjata se asia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa, loukkukaveri :) Kun tulee yllättävä "vapaapäivä" eteen, niin sitä kuvittelee yltävänsä ihmeellisiin suorituksiin...hölmöä! :D Sitten löytää itsensä kaiken kaaoksen keskeltä ihan väsynä. Kakku muuten onnistui ja illalla tehtiin vielä teeleipiä, että kyllä sitä sitten kaikenlaista valmistakin tuli tehtyä. Täällä vielä kotona olen, nyt toinenkin toipilas talossa. Ja mun tavoitteet hiukan matalammalla tänään :D

      Poista
  3. Tutunkuuloinen loukutus siellä! Niin tuttua, niin tuttua. Olen loukkuun jäämisen mestari. Pino siellä, toinen täällä, sata rautaa tulessa.....ja ajatuksissa vyyhtien vyyhti! Olen vanhemmiten huomannut, että jopa siivotessa onnistun sotkemaan enemmän. Haen komerolta pesuainetta veskin pesuun....jäänkin järjestelemään komeron hyllyjä.....ensin pitää tyhjentää....löytyy sinne kuulumaton ruuvimeisseli.....vien sen autotalliin.....oho, matkan varrella vaikka ja mitä jne jne.....lopputulema: kaikkialla keskeneräinen siivoussotku. voi Amen!!!

    Mutta hei. Voihan hyvin!!
    Kortit koitetaan täällä askarrella. Pohjat hankittu, jihuu! Ideaa odotellaan.....ongelmana liiallisen kritiikin loukku.

    Toipilaalle toipumisvoimaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haa! :D Kuulostaa hyvin tutulta! Harvoin tässä enää pääsee itse asiaan eli siivoamiseen, aika menee säätämiseen! Oi oi , liiallisen kritiikin loukku on tosi paha. Kiskaisen sut nyt ylös sieltä! Muista, pieni on kaunista :) Mä päsrjään tällä ajatuksella monessa tilanteessa :D Toipilas on jo ok ja Turussa rälläämässä tätinsä luona. Voi hyvin, ihana!

      Poista